Friday, September 11, 2009

** PERAGUT YG MELAMPAU** URGENT>>

Benar dan nyata,aku mmg diragut pd 11/09/2009, jam 7.55 mlm semasa on d way nk g test. selalunye aku menyimpan beg duitku didalam poket,tp pd mlm i2 aku mnympannye dlm beg dan letak dlm bakul moto.nasib baik anset aku ltak dlm poket,lpas je aku kne ragut,aku msih blh bertindak rational dg meghubungi 999 dan melaporkn kejadian ini,w/pun aku tau aku x dpt memberi klu kpd pihak polis ttg peragut i2 disebabkn die mmemakai serba itam and mmg x dpt nmpak no plat and muka die,sekurang-kurang nye aku x cemas dan melakukn tindakan yg btol...aku kehilangan wang tunai 200 lebih,lesen,kad2 ATM,dan IC..

Pd bulan yg mulia rmadhan yg mulia ini,kejadian ini dh mnjadi satu trend org utk mnjdi penjenayah tmbahan pula utk menyambut hari raya x lme lg..

Ini mnjadi 1 pengajaran dan pengalaman pahit bg aku,dn jg tauladan bg smua..kpd sesiapa saje penunggang moto atau pemandu,hati2lah dan elert la ttg perkara jenayah masa kini...

Berdasar kpd pengalaman aku,aku nasihatkn terutama kpd penunggang motosikal utk sntiasa berwaspada dgn org yg mengekori anda...peragut yg meragut beg aku 2 menggunakan taktik seperti berpakaian serba itam,sentiasa menggunakan lampu ats utk membuatkn anda x dpt melihat mereka melalui cermin sisi,dan aim anda dr jauh sehingga tiada kenderaan lalu di laluan anda pd masa i2...

Kisah ini aku kongsi utk mnjadi satu information ttg cara2 yg dieorg guna utk meragut pd wktu malam, so kpd smua penuggang moto supaya mgenalpasti tektik2 ini,supaya and dpat berhati2 dan mengambil langkah berjaga2..dan jgn sesekali meletakkan beg duit dan anset didalam beg dan dlm bakul...its very dangerous..

Harapan aku,smga peragut i2 mndapat hukuman yg setimpal,x kire la ape jua dan die x sempat bt lg jenayah ini kpd org lain..w/pun dimana die berada aku x kn maaf kn ape yg die dh bt...

0 comments: